Korenika in šola

Na naši Koreniki vselej zveni otroški smeh. V šolskih počitnicah nas že navsezgodaj razveseljuje otroški živ-žav, ki se prične z zdravim zajtrkom skupine otrok in mladih, udeležencev tabora s konji. Kako lepo je pokramljati z njimi, ko zvedavi in polni pričakovanja hitijo novim dogodivščinam nasproti. Zora in Glamur, konjski par, h kateremu se jim mudi,  dobro čutita, da otroška srca ob njiju bijejo hitreje in nestrpno  čakata na  veselo  druženje. Skrb in nego iz otroških  rok nežno in ponosno nagrajujeta  s krotkostjo in  naklonjenostjo. Pot  skozi gozd,  na  njunih hrbtih, ki jih čaka po jutranjih opravilih, se zdi pravljična.  


Morda pa je res, da pravljični svet odženemo sami, če več ne verujemo vanj, ker  resničnost vidimo zgolj kot obvezo, iz katere izgineta radost in vera v čarobnost vsakdana. Tako je lahko tudi s pogledom na šolo. Vemo, da se vsi vse življenje česa učimo in da je šola dobra za slehernega  otroka a je vendarle iz otroških ust pogosto slišati pritoževanja o zanje nesmiselnih naporih, v katere so prisiljeni. Pa so res problem napori?

Otroci na Koreniki neprenehoma usvajajo nova znanja in veščine, delajo v konjskih hlevih, hranijo in čistijo konje. Pomagajo pri vsakdanjih opravilih,  upoštevajo skupinska pravila in odhajajo domov utrujeni. Postavljajo zanje pomembna vprašanja, odkrivajo svet narave in njenih zakonitosti ter to,   kar spoznajo in  usvojijo, vgradijo v svoj notranji svet, njegovo vsebinsko bogastvo in osebnostno moč.  Torej se učijo!

Morda se je res najlažje učiti v počitnicah, ko se mladi učijo tisto, česar si želijo. Ni pritiskov zaradi ocen niti mučnih pogovorov s starši in učitelji, ki jim želimo zgolj dobro in si želimo podpore nekoga, ki bi ga otrok resnično  slišal. Kakorkoli že, otrok in mladih ne moremo in ne smemo pustiti samih, še manj brez odgovorov, ki jih morajo poiskati, da bi pri učenju doživljali radost, motivacijo, odpravljali notranje odpore in  se učili prevzemanja  odgovornosti za svoje življenje.    

Radi bi vam priskočili na pomoč in šolsko učenje povezali z učenjem v naravi. V njej otrok  objekt spoznavanja doživi zelo čustveno, kar mu pomaga pri zapomnitvi in notranji motivaciji za učenje. Če je takrat ob njem tudi učitelj, se lahko spoznata v novi luči, kar vpliva na njun odnos. V šolski učilnici bo od takrat morda srečanje s pogledi imelo nov pomen in čutiti bo nekaj več, kar morda že sodi v svet »pravljičnega« sveta, a vendarle sveta po katerem tako zelo hrepenimo, saj simbolizira svet iskrenih odnosov in  pristne povezanosti. Ko poučevanje nadomesti  mentorstvo, ki ga mladi tako zelo potrebujejo, se zanje in za nas lahko spremeni vse. Prične se resnično učenje, ki prinaša vzajemno zadovoljstvo in marsikateremu otroku, ki ga pestijo učni neuspehi ali  razvojne težave oz.  motnje, odpre pozitivno življenjsko perspektivo.

Vrtcem in šolam zato ponujamo roko in podporo pri:

  • uspešni realizaciji učnih načrtov,
  • delu z otroki, ki rabijo psihosocialno podporo,
  • poklicnem in izobraževalnem svetovanju. 

Za vas in skupaj z vami smo pripravljeni  organizirati naravoslovne in tehnične dni, ekskurzije,  izlete,  šolo v naravi z bivanjem v naši neposredni bližini in program psihosocialne podpore za vaše otroke  s cikličnimi srečanji. Več o programih za vrtce in šole najdete na http://www.korenika.si/programi-za-vrtce-in-sole .

Smo naravi in ljudem prijazna ustanova, z iskreno skrbjo in občutkom soodgovornosti za pozitivne učinke vzgoje in izobraževanja prihodnjih rodov. Imejmo jih radi in se povežimo  pri delu z njimi. Le tako nam bodo verjeli, da smo na njihovi strani in bodo izgradili most zaupanja v naša znanja.  Prav gotovo bodo naša znanja presegli, zato jih naučimo tudi vrednot, da bodo znanja znali uporabiti za svoje dobro in dobro družbe, za katero si želimo, da bi v njej našli svetlo prihodnost.    


Lili Miloševič

eko-socialna kmetija Korenika

vodja programov za otroke in mlade      

mail: lili.milosevic@korenika.si




   

Avtor: Lili Miloševič

Lili Miloševič je strokovna delavka podjetja, vodja programov za otroke in mladino ter psihosocialne podpore osebam iz ranljivih družbenih skupin, zaposlenim v podjetju. Diplomirala je na Pedagoški fakulteti Maribor, si na Pedagoški fakulteti Ljubljana pridobila akreditacijo iz znanj specialno-rehabilitacijske pedagogike, trenutno pa je absolventka magistrskega študija na Pedagoški fakulteti Koper, smer Inkluzivna pedagogika. Sedemnajst let je poučevala otroke z motnjami v duševnem razvoju na OŠ IV v Murski Soboti in izvajala strokovno pomoč otrokom z razvojnimi oz. specifičnimi učnimi težavami. Je prejemnica nagrade Društva specialnih in rehabilitacijskih pedagogov za posebne dosežke v razvoju defektološke teorije in prakse s področja socialne inkluzije z orodji glasbeno-gledališke pedagogike. Glasbeno gledališke predstave Osnovne šole IV, ki so nastajale pod njenim avtorskim peresom, režijo in mentorstvom, so bile nagrajene z mednarodno nagrado Inclusia ter nagrado MO Murska Sobota za vrhunske dosežke na področju otroške umetnosti. Je aktivna članica Zveze Sožitje, avtorica številnih prispevkov v Zborniku Sožitje in pedagoški vodja mentorjev, ki spremljajo otroke in mlade na zdravstveno letovanje v Baško. Kot strokovni delavec v podjetju vodi razvoj programov za otroke in mlade ter delovnega in socialnega vključevanja ranljivih družbenih skupin.

Pišite mi

Kontakt

Naslov: Ekosocialna kmetija Korenika
Šalovci 86,

9204 Šalovci,
Slovenija
Telefon: +386 5 99 32 694
GSM: +386 70 752 559
E-naslov: info@korenika.si
Korenika.si je nastala v okviru projekta "Razvoj turizma na Eko-socialni kmetiji KORENIKA". Projekt delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.