Korenika in šola
Na naši Koreniki vselej zveni otroški smeh. V šolskih počitnicah nas že navsezgodaj razveseljuje otroški živ-žav, ki se prične z zdravim zajtrkom skupine otrok in mladih, udeležencev tabora s konji. Kako lepo je pokramljati z njimi, ko zvedavi in polni pričakovanja hitijo novim dogodivščinam nasproti. Zora in Glamur, konjski par, h kateremu se jim mudi, dobro čutita, da otroška srca ob njiju bijejo hitreje in nestrpno čakata na veselo druženje. Skrb in nego iz otroških rok nežno in ponosno nagrajujeta s krotkostjo in naklonjenostjo. Pot skozi gozd, na njunih hrbtih, ki jih čaka po jutranjih opravilih, se zdi pravljična.
Morda pa je res, da pravljični svet odženemo sami, če več ne verujemo vanj, ker resničnost vidimo zgolj kot obvezo, iz katere izgineta radost in vera v čarobnost vsakdana. Tako je lahko tudi s pogledom na šolo. Vemo, da se vsi vse življenje česa učimo in da je šola dobra za slehernega otroka a je vendarle iz otroških ust pogosto slišati pritoževanja o zanje nesmiselnih naporih, v katere so prisiljeni. Pa so res problem napori?
Otroci na Koreniki neprenehoma osvajajo nova znanja in veščine, delajo v konjskih hlevih, hranijo in čistijo konje. Pomagajo pri vsakdanjih opravilih, upoštevajo skupinska pravila in odhajajo domov utrujeni. Postavljajo zanje pomembna vprašanja, odkrivajo svet narave in njenih zakonitosti ter to, kar spoznajo in usvojijo, vgradijo v svoj notranji svet, njegovo vsebinsko bogastvo in osebnostno moč. Torej se učijo!
Morda se je res najlažje učiti v počitnicah, ko se mladi učijo tisto, česar si želijo. Ni pritiskov zaradi ocen niti mučnih pogovorov s starši in učitelji, ki jim želimo zgolj dobro in si želimo podpore nekoga, ki bi ga otrok resnično slišal. Kakorkoli že, otrok in mladih ne moremo in ne smemo pustiti samih, še manj brez odgovorov, ki jih morajo poiskati, da bi pri učenju doživljali radost, motivacijo, odpravljali notranje odpore in se učili prevzemanja odgovornosti za svoje življenje.
Radi bi vam priskočili na pomoč in šolsko učenje povezali z učenjem v naravi. V njej otrok objekt spoznavanja doživi zelo čustveno, kar mu pomaga pri zapomnitvi in notranji motivaciji za učenje. Če je takrat ob njem tudi učitelj, se lahko spoznata v novi luči, kar vpliva na njun odnos. V šolski učilnici bo od takrat morda srečanje s pogledi imelo nov pomen in čutiti bo nekaj več, kar morda že sodi v svet »pravljičnega« sveta, a vendarle sveta po katerem tako zelo hrepenimo, saj simbolizira svet iskrenih odnosov in pristne povezanosti. Ko poučevanje nadomesti mentorstvo, ki ga mladi tako zelo potrebujejo, se zanje in za nas lahko spremeni vse. Prične se resnično učenje, ki prinaša vzajemno zadovoljstvo in marsikateremu otroku, ki ga pestijo učni neuspehi ali razvojne težave oz. motnje, odpre pozitivno življenjsko perspektivo.
Vrtcem in šolam zato ponujamo roko in podporo pri:
- uspešni realizaciji učnih načrtov,
- delu z otroki, ki rabijo psihosocialno podporo,
- poklicnem in izobraževalnem svetovanju.
Za vas in skupaj z vami smo pripravljeni organizirati naravoslovne in tehnične dni, ekskurzije, izlete, šolo v naravi z bivanjem v naši neposredni bližini in program psihosocialne podpore za vaše otroke s cikličnimi srečanji. Več o programih za vrtce in šole najdete na http://www.korenika.si/programi-za-vrtce-in-sole .
Smo naravi in ljudem prijazna ustanova, z iskreno skrbjo in občutkom soodgovornosti za pozitivne učinke vzgoje in izobraževanja prihodnjih rodov. Imejmo jih radi in se povežimo pri delu z njimi. Le tako nam bodo verjeli, da smo na njihovi strani in bodo izgradili most zaupanja v naša znanja. Prav gotovo bodo naša znanja presegli, zato jih naučimo tudi vrednot, da bodo znanja znali uporabiti za svoje dobro in dobro družbe, za katero si želimo, da bi v njej našli svetlo prihodnost.
Lili Miloševič
eko-socialna kmetija Korenika
vodja programov za otroke in mlade
mail: lili.milosevic@korenika.si